2 gatya, 2 póló és 800 kilométer. Michael Palin, aki nálam az ultimate kedvenc Monty Python-tag, tuti így nyomná végig az El Caminót, a mögötte kullogó BBC-csapat meg kidöglene az 50 fokos hőségben a rengeteg cucc miatt. Nekem nem viszi tévéstáb a holmimat, és kerékgurítással, meg NDK-s Mikulásputtonnyal sem kell bohóckodnom: ami nem fér bele egy 23 literes Tatonka Bise-ba, az nem is kell az El Caminóhoz!

Hamlet: P1000349

A legjobb cimborámmal 5 hét alatt akarunk eljutni a francia-spanyol határtól a zarándokok Mekkájéig, Santiago de Composteláig. Aug. 6-án, csütörtök délelőtt indul a gépünk Barcelonába, onnan 4 órát vonatozunk Pamplonába, és elvileg busszal vagy stoppal estére már a francia határ közelében leszünk, és felverjük a sátrat a ronchesvallesi kolostor udvarán. Én ezekkel készültem a másnap (pénteken) startoló, 800 km-es gyalogtúrára:

 

- 1 pár North Face Vindicator GTX túracipő (Az utolsó pillanatban lett meg, pedig már hetekkel korábban szokni kellett volna benne a járást. Viszont túrabakancsot és túraszandált baromság a Caminóra vinni, mert csak szétbassza a lábadat.)
- 1 db szuperzöld Tatonka Bise 23 hátizsák (Csak 23 literes, de ez pont ideális. A "caminószűzek" rendszeresen nagyobb hátizsákot visznek a kelleténél, márpedig minél nagyobb a zsák, annál több lomot pakolsz bele.)
- 1 db North Face kalap, Krokodil Dundee-stílusú (a légióskalap sajnos baseballsapka-szerű, és nem hozza a klasszik Rejtő-feelinget)
- 1 db Lafuma Extreme 600 hálózsák (csak 0,5 kiló! és tökéletesen passzol a Tatonka Bise alsó zsebébe)
- 2 pár CoolMax túrazokni
- 1 pár sima, vastag pamutzokni
- 1 db Polaroid napszemüveg
- 1 db CoolMax hosszú ujjú thermopóló, fehér (tisztára, mint egy passzos szuperhősruha, és ebben nem izzadsz úgy, mint a többi hosszú ujjú cuccban!)
- 1 db rózsaszín, hosszú ujjú ing (nem a melegbárok miatt, hanem mert 100% pamut, és ez volt a legolcsóbb a Marx&Spencerben, leégés ellen állítólag jó, csak közben mefulladsz benne)
- 2 sárga póló (az egyik természetesen Index-logós kaszás mókusos)
- 1 db térdig érő rövidnadrág (nagyon fontos, hogy minél több zippzározható és/vagy gombos zsebe legyen)
- 1 db térd alá érő nadrág (szintén zárható zsebbel)
- 2 db 300 forintos esőkabát-ponchó (valószínűleg bontatlanul hozom vissza, de hátha)
- 4 db alsógatya (nem boxer, az sok helyet foglal)
- 1 db kapucnis pulóver, PRAHA DRINKING TEAM felirattal (igen, minden nyáron ezt viszem mindenhová)
- 2 db térdszorító (az megvan, hogy minden hollywoodi sportfilmben van egy veterán játékos, aki örökké jegeli a sérült térdét? Na én is ilyen vagyok, mindkét térdizületemet műteni kellett, miután begyűjtöttem pár bronzérmet vívásban)
- 1 db szivacshenger 1,5 literes üveghez (hogy ne legyen 2 lépés után 50 fokos az ásványvizem)
- 1 db polifoam helyett alufoam (ugyanúgy nem ér semmit, de legalább csak feleakkora)
- 1 db jégzselé (napi etap végén lábat kenegetni kurvajó)
- 1 db lábbalzsam (gesztenyés rajz van rajta)
- 50 faktoros naptej (asszondja: "Nagyon magas védelem a naphoz egyáltalán nem szokott, érzékeny bőrnek" muhaha, de állítólag ez is kevés lesz!)
- a kedvenc LOST papucsom
- 1 db kis törülköző
- fogkefe, fogkrém
- 1 db tusfürdő
- 1 db körömvágó olló
- 3 levél fájdalomcsillapító (nekem csak a Mexalen használ)
- 1 doboz széntabletta (ha megfosat a kávé és a tapas)
- 3 db Power Bar Gel (vaníliás, almás, vegyesgyümis energiazselé, jól jön, ha hirtelen leesik a vércukorszinted, mert sötétedés után eltévedtél az erdőben)
- 6 db teafilter (a spanyoloknál forró vizet a legelegánsabb étteremben sem gáz kérni. Engem bezzeg a Váci utcában kidobtak ugyanezért. Mondjuk kistányért, kanalat és levesport is vittem be.)
- tű cérna (vízhólyag kezeléséhez, erről lesz külön poszt is)
- fertőtlenítő szerek szemcseppes üvegben (az egyikre ez van írva: "GENNYES SEBEKRE", na szép)
- fültisztító pálcikák (sebet maszatolni)
- 1db digitális lázmérő (ha valamelyikünk tüsszögő vadkanná változik, azonnal jövünk haza!)
- 1 db hálós izé (eredetileg kajakok oldalára feszíthető tárolózseb, én a hátizsákra akasztom, és ebben fogom menet közben szárítani a vizes pólót meg zoknikat)
- 1 db  Panasonic DMC-LS80 fényképezőgép, tokkal és USB kábellel (körömlakk-rózsaszínben, mert a hugomtól kaptam kölcsön)
- 1 db 1 GB-os pendrive
- 1 db  mobiltelefon, töltővel
- 2 db füzet. Igen, kézzel írunk, mint az állatok. Jegyzetelni kell a bloghoz, de visszem a cimborával közösen írt, 30-as években játszódó magyar szuperhősképregényünk forgatókönyvét is, lesz időnk bőven agyalni a szereplőkön (akit lázba hoz az ilyesmi, klikkeljen át ide)
- 1 zacskó dióbél (ne kérdezd, miért... KELL! Különben anyám kitagad, vagy utánam repül)

- sátorcövek és társai (A sátor nem kötelező, de jól jöhet a szállásdíj megspórolásához. Mivel a bringás caminózók egy ideje úgy trükköznek, hogy lelakatolják a gépet a falu határában, és mezítlábas zarándokként jelentkeznek a zarándokszállásokon, mi egyszerűen a szállás mellett fogunk sátorozni. És majd pofátlanul bejárunk a többiekhez mosni.)

 

Emellett nálam lesz a bejegyzés címét is ihlető Lonely Planet Spanyolország útikönyv, ami 1000 oldal és 2 kiló. Többen is mondták, hogy ki kéne dobnom a picsába, meg hogy ez lesz a legnagyobb túlsúly a csomagomban. Viszont minél többet olvasom, annál jobban bejön. Nemcsak a kalózos filmeket idéző Baleár-szigetek fotói miatt, hanem mert megtanít, hol idd a legjobb bort és edd a legjobb chorizót, anélkül, hogy nyugdíjazott torreádorok, vagy portugál matrózok könyökölnének beléd. És most már nem nézek bután, ha ezt kérdezik tőlem: Le molesta que dé de pecho aqui?* Az útikönyv tehát marad, legfeljebb ráhúzok egy pólót és párnának használom.

 

 

*: Zavarja, ha itt szoptatok?

A bejegyzés trackback címe:

https://spanyolcsizma.blog.hu/api/trackback/id/tr441291602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m e o w · http://eletfalun.blog.hu/ 2009.08.06. 08:06:30

Az útikönyv nagyon hasznos! Hihetetlenül jó érzéssel fogod eldobni, úgy nagyjából az ötödik-hatodik napon :-).

Jó utat!

Ryre 2009.08.06. 08:32:13

Gondolok ratok majd sokat, es varom a beszamolokat meg a kepeket is :)
Una buena manera de peregrinos!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.06. 09:29:49

Az a túrabakancs vagy túraszandál, ami szétbassza a lábad, az nem túrabakancs vagy túraszandál, hanem valami olcsó gagyi. ismerek olyan 73 éves túrázót, aki törött sarokkal (!!!!) csinálta végig a Camino 70%-át, bakancsban. Igaz, neki nem volt már mit szétbaszni, de bakancs nélkül nem is tudta volna megcsinálni.

Amúgy meg majd rájössz, hogy az egyik legfontosabb kellék az efféle túrákhoz a túrabot.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.06. 09:32:25

Ja, az esőkabát vagy poncsó szintén nagyon fontos, ui. a hegyekben (Pireneusok) igen sűrűn, nagyon sűrű eső esik. És a világ legszarabb dolga kora hajnalban, 10 fokban nedves cuccba öltözni.

polak 2009.08.06. 09:32:35

na ez jó, figyelni fogom a blogot, én tavaly tettem meg :)
sztem sok ruhát viszel, de majd meglátod... én a krémeket is elhagytam az út második felére, a térképeimet pedig kábé a második napon, eltévedni gyakorlatilag lehetetlen.. egyébként nem túlzás a cikk elején, hogy ami nem fér be a hátizsákba az nem is kell. nekem túrabakancsom volt, valóban elég a túracipő is, jó döntés volt. a sátor fölösleges ezen a szakaszon, nagyon sűrű a zarándokszállás-hálózat. persze ha ennyire sátorozós típusok vagytok.. de jól jöhet főleg a vége felé, ha nem akad üres szállás. csak nemtudom emiatt megéri-e cipelni. 2 kilós könyv??? azta. így sátorral együtt ez lehet 14-15 kiló is, nem? az már kurva sok viszont.. az út rengetegszer meredek hegyi ösvény, nem mindegy hány kiló van az ember hátán.AZ út amugy annyira nemzetközi, hogy én ott tanultam meg angolul. Spanyolul a következőt kell tudni: grande cafe con leche (kávé tejel), cerveza (sör). és ajánlom a zumo de naranja-t....

ytike 2009.08.06. 09:40:38

Hú,tesóm most ment ki.Azt mondta,hogy bármit lehet bárhogyan,de egy a lényeg: imádkozz a templomokban.(már sokmindenből kihúzta)
Sok sikert ,jó utazást!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.06. 09:43:15

ezek nagy része felesleges ballaszt

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.08.06. 09:43:51

de azért hajrá.

mennyibe lesz ez az egész így?

polak 2009.08.06. 09:45:06

ja, elfelejtettem: buen camino!

freestate 2009.08.06. 09:45:26

Buen Camino!

Irigyellek, én két hónapja jöttem haza az útról, de már nagyon hiányzik (jövőre újra akarok menni).
Én bakancsban voltam, annyi volt csak vele a problémám, hogy betétet kellett bele vennem, mert a gyári nagyon kemény volt. Nekem a 60 literes zsákom mindennel együtt 8 kilót nyomott (egy 1.8 kilós Kilimanjárót vettem az út előtt), ez pont ideális volt a 70 kg-os súlyomhoz.
Túrabot részemről is ajánlott, én utolsó pillanatban vettem a Tescoban (1 pár volt 3600 ft), túlzás nélkül mondhatom, nélkülük nem sikerült volna. Persze kint is beszerezhető, de amiket a helyi bácsik faragnak, bár nagyon szépek, de nem annyira praktikusak (nem összecsukhatóak).

Ja és a térdem nekem is nagyon sokat vacakolt, egyik zarándoktól kaptam O Cebreiro csúcsán akupunkturás kezelést, és csodát tett!

És mégvalami: ha Finisterre-ig is ki akarsz gyalogolni, mindenképp vigyél a zsákot is védő vízhatlan ponyvát/esőkabátot. Én nem vittem, és Santiago után mindhárom nap ronggyá áztam.

Kíváncsian fogom olvasni a postokat!

Üdv,
freestate

freestate 2009.08.06. 09:51:59

"Mivel a bringás caminózók egy ideje úgy trükköznek, hogy lelakatolják a gépet a falu határában, és mezítlábas zarándokként jelentkeznek a zarándokszállásokon, mi egyszerűen a szállás mellett fogunk sátorozni."

Hm, erről nem hallottam. Meg furcsállom is, egyrészt a Credentialban beleírják, hogy gyalog (pie) teszed-e meg az útat (jó persze, ez bemondásos alapon megy), viszont arra figyelhetnének a hospitelérók, hogy gyalog 70-80 km-et nem tesz meg ember (az utolsó szállástól számítva). Ha meg 25-30-at teker vki egy nap, akkor mi értelme?? Én visszafelé találkoztam egy spanyol sráccal, aki 9 nap alatt bringázott végig a 800 km-en, ez már szép szerintem, ismerve az út szintkülönbségeit.

2009.08.06. 09:52:13

Na, akkor mindent bele, sok sikert!!
Egyéb tanácsot nem tudok adni: én még nem teljesítettem ezt az utat :)

Ui.:Michael Palin istenkirálycsászár: hatalmas arc. A BBC-s sorozata óriási! Az ő szelleme legyen veletek :)

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.08.06. 09:59:37

Sok sikert az úthoz! Meghoztad a kedvemet, de szerintem némi edzettséget fel kéne szednem és námi súlyt leadnom.

phaidros 2009.08.06. 10:05:27

Hajrá, követem én is ezután!!!
Nekem is tervben van.

Milkykee 2009.08.06. 10:09:57

Sok siket, én évek óta készülök, hogy megyek, de sosem fér bele.
Egyszer úgyis megcsinálom, addig is váom az élménybeszámolót!

Milkykee 2009.08.06. 10:10:34

@Milkykee: Sikert (r kimaradt így kora reggel)

Camino Petrusz · http://www.elcamino.hu 2009.08.06. 10:14:37

Hajrá az Út majd mindent megtanít!

És utánna Te is másképpen látod:)

Buen Camino

Petrusz

bambapacák 2009.08.06. 10:19:56

Buen Camino
Három éve (56 évesen) április végén 116 kg-os testtömeggel, 60 l-es 18 kg-os zsákkal és 30 ezres túracipővel indultam el SJP-ből. A cipő egy rakás szar volt első nap a Pireneusokon át Roncesv.-ig kinyírta a lábam, utána egy szuper, nem turaszandálnak minősülő izében mentem végig gond nélkül. Azért a felföldön akkortájt is felment a hőmérséklet 35 fokig, ezért 2 l vizet illik cipelni, volt, hogy 4-5 l-t ittam. 20 nap mulva 99 kg voltam, azóta sem jojózott vissza a különbség. A poncsó kell, nekem még jégeső is elverte a lábszáram. Ajánlatos egy kis kajatartalékot cipelni, mert az út első harmadában más a gazdaság, más az ellátás. Ott amúgy sok faluban autós mozgóárúsok járnak, de csak a helyiek tudják mikor. Azt hiszem meleg lesz. Az 1 GB akkor elég, ha lecsökkented a képméretet. Amúgy a jó fényképp sok időt elvesz. Megáll, hátizsák le, fényképező ki, fényképek, gép vissza, hátizsák fel, elindulsz. Az akkuk, a töltő, a gép együtt még 1,4 kg volt. A másik "jóbarát" a murva a szandálban, napi 30-szor. Amúgy nagy élmény volt, jövőre végigslattyogok újra. Az igazi élmény egyedül menni, nyugodtan váljatok el pár napra. Sok érdekes utitársat ismersz meg, gyalogolva mindenki zarándoktárs. Ultrea.

NOrban 2009.08.06. 10:21:11

"Hagyd a faszba az útikönyvet!" Ez aztán összzhangban van az út EREDETI CÉLJÁVAL.... Baszki. De ezért jó túrázást kívánok! Amint lesz időm rá, én is szeretném megcsinálni..

Valdebormarterina 2009.08.06. 10:24:01

El Caminora mi is készülünk, készülünk, készülünk...
Sajnos manapság ez is a "gazdagok sportja", 1 hónapra nem zárhatom be a boltom és a párom sem engedik el ennyi szabadságra.
Amúgy hol itt a pokoljárás, ami a címben szerepel? Egyelőre csak valami bolt reklámját látom :P
No azért kíváncsi leszek a további részletekre is. Lesz napi beszámoló??

Athelas 2009.08.06. 10:26:02

A kaját veszitek majd? Csak mert nekem a főzőszett hiányzik, de lehet azért, mert nem ismerem a Camino-t. Mosni csak vízzel?

pelogi 2009.08.06. 10:26:57

Honnan tudod, hogy pokoljárás lesz? Ez valami eleveelrendelés? #hülyebloglead

bambapacák 2009.08.06. 10:27:04

Ja Pamplonában vettem egy angol nyelvű El Camino című könyvet ügyes ki napi térképekkel. A napi út tervezésénél hasznos, látod a szállásokat, a szintkülönbséget, mert a megtett km az egy dolog, de az hogy minden dombra felmegy, minden völgybe lemegy az út az biztos.

66th Zealot platoon 2009.08.06. 10:28:26

Jo utat!
Beraktam a blogot a netvibes-ba, majd figyelgetem.

bambapacák 2009.08.06. 10:41:32

Jól hangzik a pokoljárás, de a Caminó több mint ezer éves szellemiségét tekintve blaszfémia, ami egy mai (középkorú?)újságírótól is erős, sőt. Pokoljárni, bulizni, teljesítménytúrázni másfelé kell. Ha nem érzed meg az egyszerű, önkéntes munkával szállást adó öregasszonyok szolgálatának az emelkedettségét, inkább másfelé próbálgasd magad. Remélem az Út hangulata észhez térít. A kötelezően jelentkező talpi vízhólyagok elviseléségez nem csak hidrogénperoxid, Betadin kenőcs, hanem valamennyi hit is kell.

bolsh (törölt) 2009.08.06. 10:46:39

Gratulálok az elhatározáshoz, és az esetleges sikerhez, akár a Finisterre-i "keresztes szikláig".

De ami nagyon nem tetszik, az a felsorolás. A legdrágább katalógusokból idecibált flancos listád.

Anno még az aranykorban siklóernyőztem, volt egy ilyen-olyan cuccom, frankón és biztonságosan repült. Na, ezzel a böhöm hátizsákkal jártuk a mediterrán hegyeit repülni egy nagyon remek csapattal.

De aztán megváltozott minden, bejött a rongyrázás, flancos cuccok, azok is tízszeri használat után adakta, és mondén helyek - vacak lejtőkkel. Aztán a pénzpénz mindenütt, mindenünnen.

Letettem a pakkot, ott van a zsákban, 10 éve kibontatlanul. Egyszer nekiveselkedem, kibontom nosztalgiázni, de akkor majd megszakad a szívem.

Jó utat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.06. 10:46:54

Eddig Coelho könyvéből olvastam az El Caminóról, de valahogy olyan, mintha Te valami teljesen másról beszélnél. A könyv egy olyan zarándoklatról szól, ami az elvonulásról, a hitről, a belső út megtalálásáról szól. Itt meg egy márkanévgyűjteményről olvasok, és olyan megközelítésről, mintha valami extrémsport-élményre készülődnél. Nagyon fura. Valamiféle divattá, vált megtenni ezt az utat? Komolyan kérdezem.

bolsh (törölt) 2009.08.06. 10:52:34

Aug 14.-én a NatGeo-n a Szent Jakab zarándokút!

fHold 2009.08.06. 11:02:38

szerintem nem kellene a hit fontosságáról prédikálni. (egyébként is: miben? ha magában hisz, az elég nektek?:)) ő tudja miért megy. divatból, kihívásból, vagy vmi megnevezhetetlen belső vágy vezeti, hajtja. majd akkor kell megkérdezni amikor hazajön. tudjátok: szűzen ment, gyerekkel jött:) vagy sem:) de ez a mi szempontunkból nem mindegy? :)
a márka felsorolást is vegyétek inkább jónéven (pláne hittel:)). egyrészt: aki szán ennyit rá, annak segíteni fog az elindulásnál. akinek meg nem engedheti meg magának, de ott akar lenni, az úgy is elmegy... ráadásul a blogírónak is el kell mennie valahogy... a szponzor(ok) ebből a szempontból fontosak:)
jó utat!

pelogi 2009.08.06. 11:06:54

@bambapacák: szebben mondtad, bár valakinek lehet, hogy tényleg a pokol.

Darksoder 2009.08.06. 11:07:46

Ne menj Caminora, ha pokoljárásnak gondolod!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.06. 11:08:39

@fHold: Szerintem senki nem prédikált... Én csak szerettem volna megtudni a motivációt. Mert - tudomásom szerint - az El Camino nem egy a sok millió túraútvonal közül. Éppen az a fura a posztban, hogy az indíttatásról egyetlen mukk sem hangzik el, a felszerelésről annál több.

Hanyi Istók 2009.08.06. 11:12:26

Oké oké, de milyen pokoljárás?
Azért, nem Kongót sétálod keresztül. Van olyan 80 éves ember, aki ezt az utat 20 éve rendszeresen végigjárja. Úgy írtad ezt az egészet, mintha már most tudnál mindent. Elôre megmondtad, mi lesz jó és mi nem, és tudod, mennyire jól felkészültél. Szerencsére tévedni fogsz, és kicsit szerényebben jössz majd vissza. Jó utat!

Aggie 2009.08.06. 11:14:02

nem olyan biztos, hogy rossz a minoseg, en is tudatos fogyaszto vagyok, de ebben az esetben nem bantam meg, hogy egy nagyon jo miosegu (es nem olcso) bakkancsnak koszonhetoen egyetlen vizholyag nelkul jartam vegig az utat.

A spiritualis oldalrol:
egy pszichiater velemnyet olvastam egy angol lapban a Caminorol, hogy miert elmeny a nem vallasos indittatasbol elinduloknak is:
Az egyik ok, hogy sokat van az ember egyedul - igazsag szerint ugy kellene menni, nem parban. Ha a postiro pellegrino olvassa, akkor javasolnam neki, hogy menjenek kulon is minden nap par orat - nagyon biztonsagos, nem kell felni. A maganyban, vallasos meggyozodestol fuggetlenul - elmelyed, befele fordul mindenki.
A masik, hogy egyedul vagy parban alvo embrek nem szoktak hozza ahhoz, hogy 15-20 nehol 100 masik emberrel aludjanak egy szobaban - boven eleg, ha csak 1 ember horkol ebbol stb... Mindenki nehezebben alszik, en az elso hetben minden ejszaka gyakorlatilag ebren voltam. Az alvasmegvonas jotekony hatasairol pedig a pszichiaterek regota tudnak, a depresszio kezeleseben kifejetten hatekony.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.06. 11:16:17

@Aggie: Ez a spirituális oldal? Hogy száz emberrel alszol együtt, vagy hogy egy-két órát egyedül töltesz?:)

fHold 2009.08.06. 11:16:19

@Nadine: lehet, hogy túlreagáltam:) de úgy gondolom, hogy ha valaki nem beszél valamiért, akkor oka van. talán maga sem tudja miért megy:) vagy nem fontos számára. nekünk miért kellene, hogy fontos legyen? ez az ő útja. ő fogja megtapasztalni mi a fontos, és mi nem.
ha arról beszélünk, hogy a Camino nem csak egy út Kelet és Nyugat között, hanem egy út a Kint és a Bent között, akkor hagyjuk már meg neki a felismerés lehetőségét. ne mondjuk meg előre, hogy mit kellene gondolni, érezni, stb. indulás előtt, útközben, megérkezéskor. örüljünk, ha megosztja velünk.
(egyébként: végzett teológus vagyok. és az ÚT még rám is vár:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.08.06. 11:19:58

@fHold: Jaj, dehogy mondom meg neki! Egyszerűen csak érdekel az oka... A feltételezett életkora, a foglalkozása, a poszt hangvétele stb. miatt.

rézfaszu bagoly 2009.08.06. 11:21:06

800 Km.-t gyalogolni..... noooormááális?

Diez 2009.08.06. 11:22:51

én épp most járom a caminot. kb. ennyi cuccal szintén, csak sátor nélkül. : )
hajrá, kolléga!
diez.blog.hu

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.06. 11:23:43

@bambapacák: Ezzel maximálisan egyetértek! Viszolyogtató, ahogyan egyesek (sőt, tömegek) teljesítménytúrázós parázós divatot csinálnak a katolikusok számára egyik legszentebbnek tartott zarándokútból. A Camino magadról és a világhoz való viszonyodon való elmélkedésről kell szóljon, nem holmi abszolválandó divatról. Ha teljesíteni akarsz, szaladj fel inkább 5-ször a Fogarasi-havasokra. Közelebb van, olcsóbb és lényegesen nehezebb.

pelogi 2009.08.06. 11:33:53

Azt akkor kés vagy bicska? Matula bácsi már rég hókon vágott volna. Chorizót mivel eszed? Vagy gyoran érlelt szeleteltet fogsz konzumálni? Brúgót meg téped, szalonnát rágod?
Bicska nélkül az élet csak illúzió!

KentaurBen · http://olomuveg.blog.hu 2009.08.06. 11:35:21

Ha nem szerette volna a blog írója, hogy mindenki elmondhassa a véleményét a témáról, akkor nem lehetne kommentelni.

Nekem is van 2 javaslatom:
vigyél túrabotot, és használd ki az utat arra, hogy átgondold az életed... azt hogy merre tartasz.

Buen Camino!

Aggie 2009.08.06. 11:38:32

@efes:
3 eve az egyetlen olyan tarsasag, akik nem a hely szellemenek megfeleloen viselkedtek, azok egy olasz bibla kor 40-60 kozotti tagjai voltak. Mivel nagyjabol egyutt mozog a tarsagsag, ugyanazokkal vagy osszezarva minden este. 2-3 nap alatt majdnem verekedesig fajultak az indulatok - nagyjabol 2-3 napra Santiagotol.

Ki mondta ezt neked, hogy vallasosnak kell lenned, ahhoz, hogy a Caminora elmehess? En ateista vagyok es nem volt sehol gondom ebbol, mindenhol akceptaltak, hogy nem kivanok misere menni. A Santiagoba pedig az ut vegen ugyanugy kapsz igazolast, mint azok akik vallasosnak valljak magukat. A katolikus egyhaznak ez elfogadja.

CsárliFirpó 2009.08.06. 11:38:59

Mélységesen felháborít ez a stílus, főleg a blog címe!
Ez az út szakrális jellege miatt sokkal többről szól mint egy gyalogtúráról. Nem odavalók akik csak divatból, szimpla teljesítménytúrának akarják bejárni, hogy tesztelhessék a legújabb divatcuccaikat csak mert jó bulinak tűnik és mert látta már a tévében is. Először talán azt kellene minden hozzávaló beszerzése előtt megtudni, hogy mi is az a zarándoklat...

a távoli rokon 2009.08.06. 11:39:08

jaj de trendi ez a Caminozás manapság. Divattúrázók kalandra fel, hejj;)

Maestro 2009.08.06. 11:43:12

@Nadine: sajnos igen.

Bár erről van egy vicces dolog: www.youtube.com/watch?v=g9SLQmWEMgI

én a kamera másik oldalán álltam és beszartam amikor kiderült, hogy igazából a Camino, és a Kék Túra gyakorlatilag egy súlycsoport... (ez a videóból nem derül ki, de amíg ott voltunk, betegre röhögtük magunkat).

Colour of silence (törölt) 2009.08.06. 11:45:15

Ez nem Kinizsi túra baszki. Nem verseny. Ez nem turista látványosság. Nem rongyrázók gyülekezete, akik egymásnak mutogatják a "márkás" szarjaikat. Én is remélem, mire végigérsz, ezt meglátod.

Aggie 2009.08.06. 11:46:27

@CsárliFirpó:
az igazi "divat caminozas" nem Mo-rol indult. Julius-augusztusban mindenhol spanyol, olasz fiatalokba botlasz, akik a bofogesbol es egyeb hangok es outputgazok kipreselesebol uznek versenyt a halo kozepen, vannak akik masszivan dajdajoznak hajnalig, masok kartyaznak az etkezoben reggelig. Messze nincs am olyan vallasos jellege!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.06. 11:47:27

@Aggie: Kedves, te ott laksz a Camino teljes hosszában??? Ne vakíts már lécci.

Továbbá hol írtam, hogy vallásosnak kell lenni? Azt írtam, a Camino a katolikusoknak szent. AMÚGY meg rólad és a világhoz való viszonyodról kell szóljon, nem pedig DIVATRÓL, mely okból valszeg e blog írója is és te is nekiveselkedtél. Már, ha nekiveselkedtél egyáltalán.

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.08.06. 12:12:20

Túrabot kellett volna, de majd vágsz egy husángot az erdőben egy köcsön bicskával mert az se volt felírva.

Ami viszont felesleges: 2 nadrág. Ehelyett elég lett volna egy db zipoff hosszú, amit vádliközépnél és combközépnél is le lehet zippzárazni).

Lázmérő teljesen felesleges. Ha lázas leszel, észreveszed, de előbb fogsz kiszáradni.

A mobil helyett meg elég a net. Nem kell hogy mindenki nyaggasson minden este, hogy mostál-e fogat, vagy van-e már vízhólyagod. Ha írsz blogot, mindenki tudni fogja, hogy életben vagy. Ha meg baj van, az utitársaid segíteni fognak.

1 GB pendrive meg kevés lesz.

Buen Camino! Irigyellek, hogy mehetsz. Ha tehetném, mennék én is vissza. Aztán, ha SdeC-ban, vagy Finisterre-ben úgy döntesz, elindulsz visszafelé is gyalog, tudd, hogy ez egy természetes belső igény.

Aggie 2009.08.06. 12:13:30

@efes:
a Camino teljes hosszaban nem lakom (hogyan te sem), de a ket kis labbammal vegigjartam, 2 alkalommal.
Az indittatasnak semmi koze sem volt a divathoz - negativ projekciokbol nem kerek, azt tessek lemeccsezni azzal, akitol ered!

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.08.06. 12:51:11

Épp a minap mentem be egy jack wolskin boltba szétnézni, de a tavalyi bakancsom még jüvőre is bőven jó lesz.

A hátizsák űrtaltalmon még gondolkozom, de a 23 l elégnek tűnik

Jövőre elmegyek egydül, mert eddig még senkit sem tudtam rábeszélni, hogy velem tartson.
Én a nyarat kihagynám a magam eszével.
@Maestro:
örülök, hogy ezt mondod, mert régi Kék túrázó vagyok

red7 (oda adjad befelé a labdát, bazzmeg!) 2009.08.06. 13:30:40

Kezdem magam szarul érezni, mintha ebben az országban csak én maradtam ki volna vmi jóból... Viszont egészen izgalmasnak hangzik el fogok gondolkozni rajta, tudnék is egy útitársat.
Lennének kérdéseim: mennyibe kerül (kiutazás-hazautazás, kinti ktg-ek), mennyi ideig tart (teljes éves szabadság keret?), telefonhoz, nethez áramot a szállásokon lehet szerezni (a csatlakozó hazai szabvány?)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.06. 13:53:52

@red7: 30 nap általánosan elég, áram van, költségek igény szerint. Én már hallottam olyat is, hogy telekocsival, stoppal megvolt az egész 400 eu-ból. Ha szerény vagy és nem a divatos, hanem a zarándokos sorba állsz, napi 2-5 euból meg tudsz kajálni. A felső határ a csillagos ég.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.08.06. 13:56:56

@red7: De előtte mindenképpen jónéhány bemelegítő túrát javasolnék: Fogarasi-havasok, Magas-Tátra, Olümposz, Mont Blanc. Ha ezek megvoltak, lazán megvan a Camino, és még a puccos divatmajmokat is csak megmosolygod. Viszont azokat is megérted, akik lelkiismereti okokból zarándokolnak...

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.08.06. 15:17:40

@red=, @efes:
Tévedés, íróasztal mellől felállva is teljesíthető.
2005-ben minden cucc vásárlásával (mikor elkedztem tervezni, még cipőm se volt hozzá), repülőjegyekkel, mindennel együtt kb. 400ezer volt. Ez jelentősen nem változhatott (max kb. +10%).
A teljes éves szabi keretbe biztos belefér, mert kb 20-21 napot kell kivenned, ha az elejétől végigmész (kb 30 nap+utazás). Lehet csak egy szakaszát is teljesíteni, ha elkap a gépszíj, utána következő évben úgyis visszamész és befejezed!
Európa, a kontinens, tehát minden csati ugyanolyan mint itthon. Áram kb 95%-ban van. Netcafé minden nagyobb településen (kb minden másnap hozzájutsz).

Egyedül jobb menni.

naszvad53 2009.08.09. 20:27:28

Keves Hamlet, a szóhasználattal tényleg vigyázni kellene; sokak érzékenységét sérthetik a fiatalosnak/jópofának tűnő szabados kifejezések.
Mielőbb írjál beszámolókat, mert a kezdeti érdeklődés alábbhagy a bloggerekben!
Nem hinném, hogy divatmajom az, aki fáradságos - esetleg megalázó - próbálkozásokkal megkísérli legalább részben biztosítani a számára akármiért is fontossá vált út feltételeit; ha már egyszer 7 éve csak sörözgető újságíróként ezt másképp nem tudta megtenni. Az út végére remélhetőleg úgyis letisztul az egész, és akkor már megérte a fáradság!

naszvad53 2009.08.09. 20:31:16

@Ágnestestvér: Hamlet a testvéred?
Tényleg nem túrázott előtte? Te miért nem mentél vele?

naszvad53 2009.08.09. 20:42:49

@Diez: Volt előzetes utiterved? Sikerült tartani az ütemet, vagy csúsztál? Tényleg olyan gyakoriak az esők?

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.08.10. 15:53:07

@naszvad53:
a hugom, igen. es tenyleg nem vagyok egy nagy turazos alkat, jol be is szivtam az elso ket napot.

En vagyok a csapat leglassabja, ami miatt nem kaptunk idoben zarandokszallast, igy a hvaerral satrazni kellett az erdoben :) most stoppal es busszal eloreutaztam Pamplonabol Estellaba, itt varom be a tobbieket, 2 nap pihi

Ágnestestvér 2009.08.10. 20:07:12

@naszvad53: Igen a tesóm!
Hamlet: hát öm.... gondoltam, hogy vmi lesz, de írhatnál azért élménybeszámolót, mert így nem pálya. Péntek este a NatGeo-n lesz egy fickó aki elmeséli az El Caminó-s útját.

Ágnestestvér 2009.08.10. 20:10:25

@naszvad53: ja és azért nem mentem vele, mert nem hagyhatom magára az 5 hónapos kisfiamat :) Vagy vihetném, de nem biztos hogy kultiválná :P

Ryre 2009.08.11. 20:03:34

@Hamlet: hi.. remelem hamar rendbejon a labad es tudod fojtatni a zarandoklast.. remelem csinaltal kepeket Pamplonaban, kivancsi vagyok mi varazsolt el benneteket annyira :)

Ágnestestvér 2009.08.11. 21:46:01

Kedves Hamlet!
Ha már szerencsétlen módon úgy alakult, hogy nem tarthattál a többiekkel, gondoltam, kihasználod az időt egy újabb beszámolóra, fényképek közzétételére, stb. Merthogy ha jól értem, az élmény és a sikeres túra végén bekövetkező katharzis mellett ez is az egyik célod - sőt, félig-meddig kötelességed is, ha jól figyeltem az eddigi infóidat. Mi történt, hogy se fénykép, se szöveg? Annyira legyengültél volna? Ha viszont így van, akkor mi lesz a túra további részével és a társaddal/társaiddal? Egy következő próbaszakasz után javaslom, fontold meg, hogy különválsz tőlük és a saját lassabb ütemedben teljesíted a túra annyiadrészét, amennyi sikerül c- legfeljebb jövőre folytatod. Mert így lehet, hogy nem igazán jó érzéssel érsz a túra végére, legalábbis nem olyanokkal, mint akik végiggyalogolták a távod.
Bocs az okoskodásért, jobban kéne ismerni az indítékaidat meg a társaidat a felelős véleményformáláshoz, de amit kiolvastam eddig a soraidből, annak alapján ezt javaslom - a helyedben én is ezt tenném...
Minden jót a továbbiakra!
KÉPEK! KÉPEK! BESZÁMOLÓ!

Ágnestestvér 2009.08.12. 17:38:51

alfigori 2009 08 12
kedves hamlet!
ha úgy érzed,nem ilyen megpróbáltatásra számítottál,még mindíg hazajöhetsz.
ha azonban folytatod az utat,térj be időn-
ként egy templomba,imátkozz és megtalálod magad.A szabatos szóhasználat itt nem nyerő,pláe egy"Magyar-szakos b.hallgató"
szájából.Úgy gondolom,ha kellő ahitattal
viseltetsz az ügy iránt,meg tudod csinálni.
Nyugtsd meg a kétkedőket,hogy keményen
talpaltál a"mákás cuccokért"és ki sincs
fizetve!!
Buon Camino!

naszvad53 2009.08.12. 18:47:08

Kedves Hamlet!
Most veszem észre, hogy a 68. hsz nem az én nevem (naszvad53) alatt jelent meg, hanem: Ágnestestvér 2009.08.11. 21:46:01.
Mind 1, a mondandóm tartalma nem változott. Remélem, jól vagy, de ha igen, akkor miért nem vagy képes újabb anyagot feltenni a blogba? Akinek Hamlet a neve, annak talán nem okozhat gondot néhány friss útiélmény megfogalmazása pár sorban - és nem is kell Shakespeare-korabeli verselési formában. Egyetértek az előttem szólóval: a templomokba betérni - különösen délidőben, a forróságban - nagyon hasznos. Pihentet, felfrissít, elmélkedésre késztet, segít a lelki összhang megtalálásában; ez csak hasznos lehet a továbbiakra.
Továbbra is kérdezem: FÉNYKÉPEK??? IMPRESSZIÓK, AMÍG FRISSEK AZ ÉLMÉNYEK????
Várjuk!

Darksoder 2009.08.14. 13:19:32

Örülünk, hogy ezt megosztottad velünk. A szponzorok elégedettek?

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.08.14. 14:32:50

Kedves olvasok!
Ne aggodjatok, most meg "bloggerkent", fudejofejcsavokent megy hosunk az uton, Meg fog valtozni. Vagy utkozben feladja. Az Ut maga segit. Bizzatok csak ra, nem kell oltani.
Hogy a Camino mit jelent, csak az itelheti meg, aki maga is vegigjarta. Ok pedig nem itelnek el senkit. Ezt is megtanitja az Ut.

Mándli Viki 2009.08.14. 14:51:22

A Caminós nehézségekről csak annyit, hogy én most júniusban törött bokával gyalogoltam az út második felétől. Igaz, hogy nem tudtam róla, csak itthon derült ki, amikor megröntgenezték a lábam. Pedig jó cipőm volt, a zsákom sem volt extra nehéz, mégis ez történt velem. Ebből látszik, hogy minden felben dől el, és ha valaki igazán végig akar menni, akkor az végig is megy.

ZZZZZ 2009.08.14. 23:45:51

Azt, hogy szandált baromság vinni, mert szétbassza a lábat, beszéld már meg a tevámmal, ami 2006-ban és idén is 700-700 kilométeren keresztül cipelt engem ott, ahol most jársz.

Ha lassabban mész, ne hozd be busszal a lemaradásodat, hanem szakadj le a többiektől, válts tempót. Aztán vagy belejössz, vagy nem. Szerintem nincs értelme előrebuszozni. Persze tégy belátásod szerint, és buen camino.

feltételes reflex 2009.08.15. 14:36:57

hú, szerintem nagyon sok cuccot viszel. én a könyvet mindenképpen othonhagytam volna.

dióbél...: majd hálát adsz érte az anyukádnak, meglátod!:)

feltételes reflex 2009.08.15. 14:43:38

jaj, és hagyjátok már, hogy fogalmazzon úgy, ahogy akar!
aki ájtatos hangvételre vágyik, olvasson másik caminos blogot.

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2009.09.03. 10:59:17

@freestate: Azért is fura, mert ok, hogy lelakatolod a biciklit, de hogy csinálsz a biciklistáskából hátizsákot? Én biciklivel nyomtam végig, és összesen egyszer volt, hogy nem alhattam valahol, mert csak gyalogosoknak volt az alberge, ott hat kilométerre volt másik szállás. De aztán belejöttem a sátorozásba. :)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.09.03. 15:05:48

@Pásztor Tibor:

van, ahol a zarandokutlevelet eleve ugy irjak meg, hogy biciklis vagy, ugyhogy ott mar nem lehet csalni.
süti beállítások módosítása