Nie mieści mi się w głowie, że żyjemy na świecie, w którym niektórzy otwarcie i bez zażenowania krzyczą wszem i wobec, że nie popierają zbiórki pieniędzy na dziecięce oddziały hematologiczne i onkologiczne, i że lepiej przeznaczyć pieniądze na chorą propagandę, która już raz, zresztą właśnie w dniu finału WOŚP, doprowadziła do strasznej tragedii. Odkąd pamiętam, odkąd byłam małą dziewczynką, wiedziałam, że Polakom udało się stworzyć coś niezwykłego: inicjatywa, zapoczątkowana przez jednego człowieka dobrej woli, z czasem zmieniła się w ogólnonarodowy wielki zryw, który łączył mimo podziałów i zbierał miliony na pomoc chorym, nawet jeśli większość z nas była w stanie wrzucić najwyżej złotówkę do puszki.
„Nie zgadzamy się ze sobą w wielu sprawach, ale na WOŚP zbieramy razem, bo wszyscy chcemy pomagać” – ileż razy słyszałam te słowa z ust najróżniejszych osób! Takich, które przy innej okazji nawet by sobie rąk nie podały! Jak bardzo cieszyła ta nić porozumienia, która sprawiała, że chociaż przez chwilę wszyscy graliśmy do jednej bramki. A warto było grać! Wie to każda mama (i tata też!), która spędziła ze swoim dzieckiem chociaż jedną noc w szpitalu. Nie mówiąc już o tych maluchach, dla których szpital jest drugim domem. Małe czerwone serduszka na inkubatorach, aparatach USG, respiratorach i na tych rozkładanych fotelach, które pozwalały zrozpaczonym rodzicom chociaż na chwilę zapaść w sen – to pomoc za którą trzeba zapłacić, ale jej wartości dla chorych dzieci i ich rodzin nie da się wycenić.
Jestem dumna, że zawsze wspierałam WOŚP i zamierzam to robić zawsze. Do końca świata i o jeden dzień dłużej.
Wraz z moim Zespołem w tym roku kolejny raz wystawiamy na aukcję osobno całą letnią i zimową kolekcję od MLE i cieszymy się, że możemy dołożyć swoją małą cegiełkę do tej piękneji idei.
link do aukcji z całą kolekcją MLE Jesień/Zima
link do auckji z całą kolekcją MLE Wiosna/Lato
komentarze 103
Nie mieści mi się 2 głowie, że Tusk znowu, mimo obietnic popadł w niedasizm. W 2011r z ambony sejmowej obiecywał likwidację Funduszu Koscielnego i nie zrobił NIC. W 2022r i 2023r obiecywał – prawa kobiet do legalnej, a tym samym bezpiecznej aborcji i znów nie zrobił NIC.
Gdyby Tusk był tak zdeterminowany w kwestii praw Polek do legalnej aborcji – notabene zagrabionych w 1993r – jak jest w kwestii uchodźców i zawieszania Konstytucji – aborcja byłaby przynajmniej dostępna, w takim zakresie jak w Niemczech, które mają podobnie płodocentrystyczne prawo jak w Polsce.
W Niemczech aborcja jest mimo dwóch wyroków Federalnego Sądu Konstytucyjnego – dostępna (!), również ze wskazaniem społecznym.
Aktywistki twierdzą nawet – „Gdyby Donald Tusk wziął się za tę zmianę prawa, jak za przejęcie telewizji publicznej, to my byśmy mieli prawo jak w Kanadzie w ciągu dwóch tygodni”!
Dodając – „Łatwiej zrobić 130 aborcji dziennie niż przegłosować dekryminalizację aborcji”w Sejmie.
W kwestii praw kobiet rząd Tuska może pominąć podpis Dudy i widzimisię dewota Kosiniaka-Kamysza, a nawet taliba Giertycha.
Rząd może pozaustawowo wydawać akty wykonawcze w postaci rozporządzeń – aborcja to świadczenie medyczne.
Rozporządzeniem ministerialnym implementować zalecenia FIGO – Międzynarodowej Federacji Ginekologii i Położnictwa- oraz rekomendacje WHO – Światowej Organizacji Zdrowia – dotyczące wszystkich aspektów zdrowia prokreacyjnego – do polskiego systemu ochrony zdrowia. Rozporządzeniem ministerialnym dopuścić do obrotu i na refundowaną receptę Mizoprostol i Mifepriston – przecież nawet dziś własna aborcja nie jest karalna.
Rozporządzeniem ministerialnym uznać niechcianą ciążę za patologię, zagrażającą zdrowiu. Odpowiada aktualnemu stanowi wiedzy medycznej.
Zdrowie Polek i bezwarunkowy dostęp od świadczeń medycznych leży w interesie społecznym.
Stosunek, a tym samym skuteczne działanie w kwestii dopuszczalności aborcji określa po prostu wymiar zrozumienia demokracji.
Te te wybory też będą o prawach kobiet.
dodany przez Anonim @ 26 stycznia 2025 o 18:55. #
A mi się nie mieści w głowie, że można takie głupoty wypisywać. Faktycznie nie ma ważniejszych problemów w Polsce, tylko aborcja. Są o wiele poważniejsze problemy. I mam nadzieję, że nie zalegalizują, bo skoro ktoś chce współżyć, to musi chyba przewidzieć, że może skończyć się to ciążą. A później najlepiej wykonać aborcję.
dodany przez Marzena @ 27 stycznia 2025 o 19:35. #
Zgadzam się całkowicie z tymi słowami
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 15:59. #
Nawet jak nie rozumiesz praw podstawowych, praw człowieka i ich korelacji, to przynajmniej staraj się czytać ze zrozumieniem. Właśnie dowodzisz, jakie są skutki braku edukacji zdrowotnej w polskich szkołach.
Aktywność seksualna jest jedną z podstawowych potrzeb, nie tylko w celach prokreacyjnych, i ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka.
Seks jest dobry na serce. Seks jest dobry na przeziębienia. Seks jest dobry na stres. Seks jest dobry na urodę. Seks jest dobry na figurę. Seks jest dobry na sen. Seks jest dobry na raka prostaty. Seks jest dobry na ból. Seks jest dobry na długie życie. Itd.
Stosowanie antykoncepcji zabezpiecza przed niechcianą ciążą, a kondomy dodatkowo przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.
Tylko Polska ma najgorszy nie tylko w UE, ale w całej Europie dostęp do antykoncepcji. Zaledwie 33,5%!
Brak refundacji antykoncepcji dla żadnej grupy społecznej, a hormonalne metody antykoncepcji oraz antykoncepcja awaryjna dostępne jedynie na podstawie recepty.
Osoby niepełnoletnie na wystawienie takiej recepty muszą mieć zgodę opiekuna.
Nawet 100% skuteczna antykoncepcja jest w Polsce tak samo zakazana, jak aborcja. Polki podobnie jak na zabieg przerywania ciąży – na zabieg podwiązania jajowodów musza wyjechać za granicę.
Dane ONZ wskazują, że na świecie wśród kobiet stosujących jakąkolwiek metodę antykoncepcji ~ 25% – 219 milionów kobiet – dokonało sterylizacji.
W Polsce sterylizacja kobieca jest zabroniona, nawet za zgodą pacjentki – stanowi przestępstwo umyślne i pociąga odpowiedzialność karną.
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 17:00. #
Czasami sie jednak zdarza ze pomimo antykoncepcji kobieta zachodzi w ciążę. I nie zgadzam się z tobą, że później to najlepiej usunąć ciążę. To jest bardzo trudna decyzja i na pewno bardzo przemyślana dla większości kobiet. Życzę ci abyś nie musiała takiej decyzji nigdy podejmować.
dodany przez Ania @ 28 stycznia 2025 o 18:18. #
Marzena, zgadzam sie z Toba w 100%!
Ten „Aninim to non stop o aborcji… Straszne musi miec zycie….
dodany przez Iwona @ 29 stycznia 2025 o 08:43. #
Wydaje mi się że to nie jest miejsce na taką dyskusję.
dodany przez Ania @ 28 stycznia 2025 o 19:13. #
Aborcja to zabijanie dzieci.
dodany przez A @ 28 stycznia 2025 o 22:35. #
Masz braki w nauce i dowodzisz @A, że edukacja zdrowotna w polskich szkołach jest konieczna. Natychmiast.
Dziecko – człowiek od momentu narodzin do okresu pokwitania. Płód – zarodek od chwili zakończenia okresu zarodkowego do chwili urodzenia.
dodany przez Anonim @ 29 stycznia 2025 o 09:55. #
Zawsze można wytłumaczyć wszystko pod siebie
dodany przez Ela @ 29 stycznia 2025 o 16:29. #
6 miliardów rocznie – takie straty ponosi NFZ z powodu tego, że najbogatsi nie płacą wyższych składek.
To więcej niż do tej pory wyniosła zrzutka Owsiaka.
dodany przez Katarzyna @ 26 stycznia 2025 o 19:17. #
Ale jak to, najbogatsi nie płaca wyższych stawek? Obowiązują progi podatkowe, które swoją drogą są absurdalne – więcej pracuję, więcej zarabiam, ale też więcej oddaję państwu. % powinien być taki sam niezależnie od tego ile zarabiasz.
dodany przez Aleksandra @ 27 stycznia 2025 o 15:18. #
Zrzutka Owsiaka przez 33 lata zarobiła ok 3 mld złotych. NFZ ( z naszych podatków) rocznie płaci ok 170 mld złotych. To, co zabrało WOŚP to nawr nie jest jeden promil rocznych potrzeb, także obalmy wreszcie ten gigantyczny mit….
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 16:13. #
Brawo!!! Są jednak w tym kraju ludzie, którzy potrafią myśleć. Straty spowodowane obniżaniem podatków przez najbogatszych są jedną z przyczyn zamykania szpitali i sytuacji jaką mam aktualnie w polskiej służbie zdrowia. A mówienie o ludziach dobrej woli liczących zyski za pomaganie rzędu kilkunastu/kilkudziesięciu milionów złotych, na tak zwaną działalność statutową fundacji, nieźle wychodzą na tym pomaganiu.
dodany przez marysia @ 29 stycznia 2025 o 08:46. #
Powtarza Pani gdzieś zasłyszane bzdury i nieprawdę . PiS wprowadził Nowy Ład a wraz z nim dodatkowe obciążenia dla przedsiębiorców ( Danina Solidarnościowa, wysokość składni ZUS związana z wysokością dochodów – czyli wyższe dochody ,wyższa stawka ubezpiczenia ,co jest ukrytym nowym podatkiem) Prawdziwym problemem w polskim systemie ubezpieczeń jest
KRUS ,który jest gigantycznym obciążeniem i powoduje niewydolność systemu.
dodany przez Julia @ 29 stycznia 2025 o 16:34. #
Julio bardzo dobrze to ujęłaś ale podejrzewam, że nic do nich nie dociera taki typ ludzi …
dodany przez Anonim @ 30 stycznia 2025 o 19:35. #
Mieści mi się w głowie, że są też tacy, którzy nie wpłacają na zbiórkę tego akurat człowieka dobrej woli / tej konkretnej fundacji i jednocześnie nie są w obozie chorej propagandy. Mniej oceniania innych i ich wyborów a więcej ubrań poproszę :)
dodany przez Aleksandra @ 26 stycznia 2025 o 19:28. #
No przecież wiadomo o co chodzi …. Polityka znów na blogu
dodany przez Olka @ 26 stycznia 2025 o 20:59. #
Dziękuję za ten komentarz. Jak dobrze, że są jeszcze ludzie, którzy zachowują zdrowy rozsądek i tolerancję dla innych a nie zioną zjadliwością, uszczypliwością i stawiają się (niesłusznie) w roli wyroczni moralnych. Każdy pomaga, tak jak chce i tak jak umie.
dodany przez Anonim @ 26 stycznia 2025 o 21:25. #
<3
dodany przez natalia @ 28 stycznia 2025 o 10:04. #
Dokładnie Aleksandro!
Pomagać można na mnóstwo sposobów, nie koniecznie trzeba robić to „widowiskowo”.
Niech każdy zajmie sie pomaganiem potrzebującym tak jak może i jak chce.
Nie oceniajmy innych, bo nic nie wiemy.
dodany przez Anonim @ 26 stycznia 2025 o 22:32. #
Otóż to! :)
dodany przez Ifciunia @ 26 stycznia 2025 o 22:44. #
A MI SIĘ NIE MIEŚCI W GŁOWIE.
Oby Twoje dziecko nigdy nie zachorowało, Aleksandro.
dodany przez Claudia @ 26 stycznia 2025 o 23:07. #
Czy chcesz powiedzieć Claudio, że gdyby dziecko Aleksandry nie daj Boże zachorowało to nie otrzyma należytej pomocy jeżeli w Szpitalu nie będzie sprzętu zakupionego przez WOŚP?
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 13:08. #
OBY KAŻDE CHORE DZIECKO OTRZYMAŁO W POLSKIM SZPITALU NALEŻYTĄ POMOC!
Tak, żeby Owsiak nie musiał robić zrzutki :)
dodany przez Claudia @ 28 stycznia 2025 o 12:01. #
Claudio, BRAWO! Udowodniłaś, że jest jeszcze czwarta grupa. Pani Katarzyna napisała, że są dwie (napiszę w skrócie) Wyznawcy WOŚP i wyznawcy PIS. Ja zauważyłam, że do trzeciej grupy należą osoby, które nie wpłacają na Owsiaka i nie wpłacają na PiS. Ty udowadniasz, że można jednocześnie nosić serduszko na ubraniu i głosić chorą propagandę. Claudio – piszesz „oby Twoje dziecko nigdy nie zachorowało” – czy to jest zdrowa propaganda? Czy dopiero, gdy moje dziecko się rozchoruje* pojmę sens tej konkretnej zbiórki? Czy urządzenia z serduszkiem wyłączą się na mój widok, bo one działają tylko dla osób z przyklejonym do kurtki serduszkiem? Czy każdy rodzic chorego dziecka popiera WOŚP? Czy każdy z PiS odmawia leczenia, kiedy używane są maszyny z serduszkiem? Zastanów się czy rozumiesz dobroczynność (bezinteresowny odruch serca). Claudio, oby Twoje dziecko nigdy się nie rozchorowało, choć te sprzęty z serduszkiem są bardziej Twoje niż moje. Rozmawiałaś z matką autystycznego chłopca (*autyzm to nie choroba, ale toczy naszą rodzinę już 8 rok; nie umiera się na to, a już na pewno nie przedwcześnie; nie ma diagnozy na czole, ani łysej główki; NIKT nam nie pomaga; ale ja pomagam innym chorym rodzinom – w tym tygodniu dostałam aż dwie wiadomości, że udało się zebrać 100% potrzebnych środków; Ty pewnie nic nie wpłaciłaś, ale to jest w porządku wybrałaś WOŚP)
dodany przez Aleksandra @ 27 stycznia 2025 o 21:16. #
Ale żeś się rozpisała Aleksandro ;)
No to nie popieraj WOŚP, ja uważam, że pomógł ogromnej ilości osób i nie zamierzam tego krytykować :)
Miłego dnia!
dodany przez Claudia @ 31 stycznia 2025 o 10:30. #
Mi również mieści się w glowie- że można nie wpłacać nie będąc fanatykiem obecnej opozycji. Wprawdzie coś tam do puszki wpłaciłam ale znacznie więcej przeznaczam na wsparcie dla schronisk. Moim zdaniem ważne aby pomagać. A wybór komu to już nasza sprawa. Żałuję że przez 33lata ani razu nie zbierano pieniędzy dla naszych mniejszych braci. A człowieka poznaje się właśnie po jego stosunku do zwierząt.
dodany przez Mimi @ 27 stycznia 2025 o 07:07. #
A można oceniać zwierzęta po ich stosunku do ludzi? Zwłaszcza tych, które zagryzły dzieci?
dodany przez Bibulka @ 27 stycznia 2025 o 21:01. #
W tym roku zawiązuje się taka inicjatywa Zwierzogranie.pl :)
dodany przez Joanna @ 28 stycznia 2025 o 13:07. #
Super .
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 17:31. #
Osobiście też nie odpowiada mi styl bycia tego pana, męczy mnie krzykliwa narracja, ale do puszki wrzucam co roku, gdyż widzę wymierne efekty jego działań (w szpitalu).
dodany przez Magdalena @ 27 stycznia 2025 o 08:24. #
Owsiak sam tego też nie wymyślił. Pomysłu na WOŚP – Jerzy Owsiak wraz z prof. Bohdanem Maruszewskim, skopiował z Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania ma niewydolny system opieki zdrowotnej, podobnie jak Polska.
Zbiórki takie, jak WOŚP – docelowo na sprzęt medyczny – organizowane są jedynie w krajach, gdzie opieka zdrowotna kuleje – służba opieki medycznej jest nieefektywna i źle zorganizowana.
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 13:13. #
Brawo za glos rozsadku !!! :-)
dodany przez Iwona @ 27 stycznia 2025 o 20:55. #
Popieram Twoje słowa.
Na aukcję ubrań nie mam finansów , ale do puszki wrzucilismy dzisiaj wolontariuszom pieniądze.
dodany przez Beata @ 26 stycznia 2025 o 19:53. #
Czy mogę prosić o stylizację z koszulą Reims?
dodany przez Iwona @ 26 stycznia 2025 o 20:02. #
Byłam taką 12 letnią dziewczynką chorą na raka powieki oka, którą właśnie ratował sprzęt WOŚP. Kiedy mnie wyleczono po ponad roku, mama zaniosła pani doktor złoty łańcuszek w podziękowaniu, a ona nie przyjęła go, poprosiła, aby zamiast tego wpłacić na Orkiestrę, bo to dzięki temu sprzętowi uratowano mi oko i życie.
dodany przez Aneta @ 26 stycznia 2025 o 21:18. #
Złoty łańcuszek w podziękowaniu lekarzowi? Dlatego przez takie postawy dziś ta służba zdrowia wyglada tak jak wygląda…
dodany przez OMG @ 27 stycznia 2025 o 11:41. #
Zobaczymy, jak wdzięczna będziesz lekarzowi jak Tobie, albo Twojemu bliskiemu uratuje życie (u mnie w sytuacji złośliwego guza). Życzę Ci tego mocno za Twoje słowa.
dodany przez Aneta @ 27 stycznia 2025 o 15:00. #
Nie złorzecz innym chora kobieto
dodany przez Aska @ 27 stycznia 2025 o 18:17. #
Aneto, Twój komentarz jest po prostu ohydny. Szczególnie jak na osobę wyleczoną z ciężkiej choroby.
Kasiu, nie rozumiem, po co to opublikowałaś. Żeby się lepiej klikało?
dodany przez Zołza @ 28 stycznia 2025 o 12:22. #
Jak można komukolwiek napisać taki komentarz..
dodany przez Marta @ 28 stycznia 2025 o 12:55. #
Popierasz łapówkarstwo i uważasz za coś normalnego i godnego? Brawo dla lekarza, że nie wziął. Co gorsze, życzysz komuś śmiertelnej choroby, bo to łapówkarstwo wypunktował?!
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 16:12. #
A mówią, że milczenie jest złotem…
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 19:46. #
Zawsze wspierałam WOŚP i znów wpłaciłam, ale po raz pierwszy czuję taką gorycz, że ta akcja nigdy się nie skończy. Dlaczego po prostu nie znajdziemy sposobu, żeby przeznaczać środki budżetu państwa na inkubatory, pompy insulinowe etc.? Nie mówimy o terapiach eksperymentalnych, a o podstawowym sprzęcie medycznym!!! Powinna być jakaś wizja tego, żeby WOŚP przestał być potrzebny, a akurat Ty jesteś w najlepszej pozycji, żeby za tym lobbować. Polski system zdrowotny to jedna wielka zrzutka.pl.
dodany przez Ania @ 26 stycznia 2025 o 22:22. #
Pełna zgoda.
dodany przez OMG @ 27 stycznia 2025 o 11:43. #
Nasz rację, zbiórki takie, jak WOŚP – docelowo na sprzęt medyczny – organizowane są jedynie w krajach, gdzie opieka zdrowotna kuleje – służba opieki medycznej jest nieefektywna i źle zorganizowana.
W krajach, gdzie nakłady na opiekę zdrowotną są wysokie, a opieka medyczna dobrze i decentralnie zorganizowana – nikt nie prowadzi zbiórek na zakup sprzętu medycznego, leczenie chorych etc, bo system opieki zdrowotnej zapewnia i nowoczesne leczenie i nowoczesny sprzęt medyczny w szpitalach.
Najwięcej na ochronę zdrowotną wydają Niemcy – 12,9% PKB, a my o połowę mniej – 6,7% PKB.
W Niemczech wszyscy też płacą 14,6% od uposażenia brutto na składkę zdrowotną.
W przypadku zatrudnienia zależnego dzieloną po połowie między pracownikiem, a pracodawcą – każda ze stron płaci 7,3% miesięcznie. Granicą wymiaru składki jest roczne uposażenie 66.150 Euro.
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 13:23. #
W punkt!
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 16:40. #
Przecież to co zbiera WOŚP co roku to jedynie 1% procent budżetu państwa na służbę zdrowia :D nie mówiąc już o tym ile faktycznie idzie na sprzęt z tej kwoty. w większości sprzęt itp. jest finansowany przez budżet państwa właśnie, a wośp to tylko odsetek!
dodany przez Kinga @ 27 stycznia 2025 o 17:16. #
Raczej 1 promil.
I tak, mi też się nie mieści w głowie, że po 33 latach WOŚP jest nadal potrzebna.
W normalnym państwie nie powinno tak być.
Pomijam już zupełnie kwestię tego, czym kiedyś była WOŚP, a czym się stała.
dodany przez Gog&Magog @ 27 stycznia 2025 o 18:22. #
Dokładnie to jest 0,001% czyli 1 promil tego co rocznie przeznacza nfz( ok 250 mld ) a nie 1 %
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 20:23. #
Nie no, jasne, to kropla, ale jednak mówi się, że szpitale liczą na ten sprzęt od wośp-u czyli go im brakuje. A to jest serio chore.
dodany przez Ania @ 28 stycznia 2025 o 00:17. #
Boże! Może wymyśl coś innego, bo sprawdzenie faktów zajmuje 5 minut? Zakupy WOŚP w zeszłym roku stanowiły aż 13% przeznaczonego na ten cel budżetu ministerstwa. Dwa lata temu 17%…
dodany przez a. @ 28 stycznia 2025 o 15:31. #
A wiesz ile miasto, czy samorządy ( które są w głównej mierze odpowiedzialne za zakup sprzętu do placówek medycznych na ich terenie) kosztuje zorganizowanie finału WOŚP? Przykładowo Złotoryja – final 2023 i 2022 kosztował ok 300 tyś- tylko za dwa lata. WOŚP do tego miasta przez 33 lata, czyli wszystkie finały przekazał 320 tyś….ostatni raz w 2017 roku. Czy zdajesz sobie sprawę, że każde pojedyncze miasto więcej wydaje na organizację imprezy niż z niej zyskuje? Policz już sama ILE za te fajerwerki, koncerty itp moznaby było kupić sprzetu
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 16:18. #
Mi też się nie mieści w głowie, że można odwracać się tyłem do zbiórki dla chorych, bo o nich tu chodzi i tylko dlatego uważam, że ta inicjatywa tak długo trwa, wygrywa po prostu szczerością swojego celu i tym, że te efekty widać. Mama dziecka, które korzystało ze sprzętu zakupionego przez orkiestrę pozdrawia Cię Kasiu i całą Twoją rodzinę
dodany przez Agnieszka @ 26 stycznia 2025 o 23:07. #
Zbiórki na leczenie chorych i zakup niezbędnego sprzętu medycznego pokazują jedynie mizerę ochrony zdrowia, która jest domeną państwa.
Z pustego i Salomon nie naleje. Mamy niskie składki zdrowotne i wydajemy jedynie 6,4% PKB na ochronę zdrowia.
2x więcej i najwięcej w Europie wydają Niemcy – 12,9% PKB. Na podium jest jeszcze Francja – 11,9% PKB, oraz Austria – 11,2% PKB.
Średnia EU wynosi 10,4% PKB, więc nawet do średniej nam bardzo daleko.
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 13:58. #
Niskie składki zdrowotne? Dodatkowy podatek w wysokości niemal 10% dochodu brutto to niskie składki?!
dodany przez Asia @ 27 stycznia 2025 o 21:06. #
Też nie uważam aby to było niskie.
dodany przez Katarzyna @ 29 stycznia 2025 o 19:23. #
O matko i co roku bicie piany, że też wam się chce ,nie chcesz nie wpłacaj
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 19:50. #
Kasiu zdradz prosze elementy stroju! Gdzie dostaniemy takie jeansy? <3
dodany przez Paula @ 26 stycznia 2025 o 23:18. #
W sklepie! Bootcut się nazywają teraz dostępne esa w każdym sklepie. Na początku 2000 r. każda takie miała a jak pada deszcz to masz nogawki mokre aż do kolan także powodzenia
dodany przez Gosia @ 27 stycznia 2025 o 17:07. #
To mój ulubiony fason dżinsów, pięknie wydłuża sylwetkę, co widać na zdjęciach u Kasi. Nie zgodzę się, że nogawki się moczą do kolan, nie bardziej w każdym razie niż u tych wielgachnych luźnych, tak teraz modnych, „spodniszczy”
dodany przez Magdalena @ 28 stycznia 2025 o 12:06. #
Nadal noszę rurki i przestać nigdy nie zamierzam, właśnie ze względu na to, że to jedyny model, w którym nie mam podczas deszczu/śniegu nogawek mokrych do kolan. Była to moja zmora w czasach gimnazjalnych, gdy o rurkach w Polsce jeszcze mało kto słyszał.
dodany przez Rurki Rządzą! @ 29 stycznia 2025 o 12:16. #
Społeczeństwo obywatelskie polega na wspólnocie solidarnościowej dzień w dzień – płaceniu składek w systemach społecznych, progresji podatkowej, a nie na nawet najbardziej szlachetnej zbiórce raz w roku.
Zbiórki takie, jak WOŚP – docelowo na sprzęt medyczny – organizowane są jedynie w krajach, gdzie opieka zdrowotna kuleje – służba opieki medycznej jest nieefektywna i źle zorganizowana.
Pomysłu na WOŚP – sam Jurek Owsiak nie wymyślił, tylko wraz z prof. Bohdanem Maruszewskim, skopiował z Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania ma niewydolny system opieki zdrowotnej, podobnie jak Polska.
W Niemczech nikt nie prowadzi zbiórek na zakup sprzętu medycznego, leczenie chorych etc, bo system opieki zdrowotnej zapewnia i nowoczesne leczenie i nowoczesny sprzęt medyczny w szpitalach.
Jednak Niemcy płacą 14,6% od uposażenia brutto na składkę zdrowotną.
W przypadku zatrudnienia zależnego dzieloną po połowie między pracownikiem, a pracodawcą – każda ze stron płaci 7,3% miesięcznie. Granicą wymiaru składki jest roczne uposażenie 66.150 Euro.
Niemcy wydają na ochronę zdrowia 12,9% PKBi 2% na zbrojenia. My wydajemy 6,4% PKB na ochronę zdrowia i 6% na zbrojenia. Mamy 3. po USA i Turcji, armię w NATO i przedostatnie miejsce w wydatkach na ochronę zdrowia.
WOŚP to szlachetny projekt, ale usprawiedliwiający niskie nakłady państwa i społeczeństwa na ochronę zdrowia. Owsiak i tak Polakom wszystkiego nie załatwi. Notabene jedynie 1/3 obywateli wspiera WOŚP, bez którego nie byłoby aż tyle nowoczesnego sprzętu w polskich szpitalach.
Jednak nawet najszlachetniejsza zbiórka systemu nie uzdrowi, tym bardziej, że uwalnia ten system częściowo z odpowiedzialności.
Szpitale już tak się przyzwyczaiły do darów WOŚP, że w budżetach planują, co dostaną od Owsiaka.
Zbiórka, to jedynie doraźne środki, a w opiece zdrowotnej najważniejsze są działania systemowe.
Każdy obywatel jest przymusowo ubezpieczony. Państwo pobiera miesięcznie haracz od obywateli na opiekę zdrowotną, a jak obywatel, jego dziecko zachoruje, to musi uruchomić zbiórkę na konieczne leczenie.
Na leczenie dzieci jeszcze można zebrać, bo dzieci ruszają serca, ale co z pacjentami onkologicznymi, co z geriatrią?
Starsi obywatele płacili całe życie składki zdrowotne, a jak zachorują, to pora umierać!
Nie jest bynajmniej łaską, a obowiązkiem NFZ zapewnienia ubezpieczonym najlepszej opieki zdrowotnej, na poziomie odpowiadającym współczesnej wiedzy i nowoczesnej techniki medycznej – inkubatorów , USG, respiratorów, a nawet łóżek i rozkładanych foteli.
dodany przez Dorota @ 27 stycznia 2025 o 00:43. #
Podpisuję się obiema rękami. WoŚP to jedno,ale influenserzy, osoby wpływowe, zaangażowane lobbujcie przede wszystkim za zmianą systemu, nie jednorazową zbiórką! W takim zakresie Kasiu lobbuj, wpływaj,wskazuj obszary do zmian i naciskaj. Nowa władza dostała zielone światło po to aby coś zmienić, naprawić co złe i nieudolne, a mam wrażenie że kręcą się wokół własnego ogona i tematów zastępczych od roku ,a tak naprawdę nie zmienia się nic.
dodany przez I. @ 28 stycznia 2025 o 09:29. #
Skąd Pani wzięła te 6 procent Polski na zbrojenia? Bo to oczywiście nieprawda bo 4,12% PKB
dodany przez Marta @ 28 stycznia 2025 o 17:28. #
Kosiniak-Kamysz mówił. Nawet 4,12% to najwięcej w NATO i o 2,12% więcej niż natowski standard.
dodany przez Dorota @ 29 stycznia 2025 o 15:10. #
Kasiu, a ja mam inne pytanie. Czy w tle widzimy Wasze nowe biuro, o którym wspominałyście z Asią w podcaście?
dodany przez Kamila @ 27 stycznia 2025 o 07:42. #
No coz… Kazdy ma parawo pomagac komu chce i jak chce.
Ja osobiscie wole wplacac na chore dzieci przez zrzutke. Mam wrazenie,ze sa lepiej zagospodarowane.
Trudno sie ludziom dziwic,ze odwracaja sie od Owsiaka skoro on sam dzieli Polakow na zaszczpionych i nie (nie wpuszczal na swoje koncerty) i wysywal ich od sepsy. Poza tym jak sie widzi jego rezydencje to jakos sie moze dziwnie robic . nie krytykuje ale staram sie zrozumiec odczucia ludzi.
I tak jak pisalam, kazdy pa SWIETE PRAWO wplacac na akcje charytatywne,ktore sa bliskie wyznawanym przez niego wartosciom i zasadom.
Milego tygodnia :-)
dodany przez Iwona @ 27 stycznia 2025 o 08:24. #
Jeśli to prawda o niewpuszczaniu niezaszczepionych na koncerty, to pan Owsiak ma za to u mnie plusa.
dodany przez A @ 28 stycznia 2025 o 22:58. #
No ale przecież ci zaszczepieni nie powinni się bać niezaszczepionych
dodany przez Hannah @ 29 stycznia 2025 o 11:40. #
Mnie natomiast nie mieści się w głowie zaproszeniu premiera Izraela na ceremonię upamiętniającą wyzwolenie obozu Auschwitz-Birkenau….
dodany przez Anna @ 27 stycznia 2025 o 11:19. #
tak…
dodany przez natalia @ 28 stycznia 2025 o 10:09. #
Czy ten premier Izraela siedzi teraz z Tobą w pokoju? Bo w Auschwitz go nie było!
dodany przez jajo @ 28 stycznia 2025 o 15:33. #
Dokładnie…
dodany przez Agnieszka @ 28 stycznia 2025 o 18:10. #
A dlaczego? Nie rozumiem…
dodany przez JOANNA @ 29 stycznia 2025 o 14:10. #
a mi nie mieści się w głowie, że żyjemy w kraju w którym pomimo OBOWIĄZKOWEGO płacenia wysokich składek na tzw. ubezpieczenie zdrowotne ciągle trzeba się „zrzucać” na Fundacje, które umożliwiają nam dostęp do usług medycznych. Chciałabym wiedzieć na co są przeznaczane nasze składki? I czy w innych europejskich krajach jest podobnie?
dodany przez Mourry @ 27 stycznia 2025 o 11:51. #
Współczesne społeczeństwo obywatelskie polega na wspólnocie solidarnościowej dzień w dzień – płaceniu składek w systemach społecznych, progresji podatkowej, a nie na nawet najbardziej szlachetnej zbiórce raz w roku.
Zbiórki takie, jak WOŚP – docelowo na sprzęt medyczny – organizowane są jedynie w krajach, gdzie opieka zdrowotna kuleje – służba opieki medycznej jest nieefektywna i źle zorganizowana.
Pomysłu na WOŚP – sam Jurek Owsiak nie wymyślił, tylko wraz z prof. Bohdanem Maruszewskim, skopiował z Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania ma niewydolny system opieki zdrowotnej, podobnie jak Polska.
W Niemczech nikt nie prowadzi zbiórek na zakup sprzętu medycznego, leczenie chorych etc, bo system opieki zdrowotnej zapewnia i nowoczesne leczenie i nowoczesny sprzęt medyczny w szpitalach.
Jednak Niemcy płacą 14,6% od uposażenia brutto na składkę zdrowotną.
W przypadku zatrudnienia zależnego dzieloną po połowie między pracownikiem, a pracodawcą – każda ze stron płaci 7,3% miesięcznie. Granicą wymiaru składki jest roczne uposażenie 66.150 Euro.
Niemcy wydają na ochronę zdrowia 12,9% PKBi 2% na zbrojenia. My wydajemy 6,4% PKB na ochronę zdrowia i 6% na zbrojenia. Mamy 3. po USA i Turcji, armię w NATO i przedostatnie miejsce w wydatkach na ochronę zdrowia.
WOŚP to szlachetny projekt, ale usprawiedliwiający niskie nakłady państwa i społeczeństwa na ochronę zdrowia. Owsiak i tak Polakom wszystkiego nie załatwi. Notabene jedynie 1/3 obywateli wspiera WOŚP, bez którego nie byłoby aż tyle nowoczesnego sprzętu w polskich szpitalach.
Jednak nawet najszlachetniejsza zbiórka systemu nie uzdrowi, tym bardziej, że uwalnia ten system częściowo z odpowiedzialności.
Szpitale już tak się przyzwyczaiły do darów WOŚP, że w budżetach planują, co dostaną od Owsiaka.
Zbiórka, to jedynie doraźne środki, a w opiece zdrowotnej najważniejsze są działania systemowe.
Każdy obywatel jest przymusowo ubezpieczony. Państwo pobiera miesięcznie haracz od obywateli na opiekę zdrowotną, a jak obywatel, jego dziecko zachoruje, to musi uruchomić zbiórkę na konieczne leczenie.
Na leczenie dzieci jeszcze można zebrać, bo dzieci ruszają serca, ale co z pacjentami onkologicznymi, co z geriatrią?
Starsi obywatele płacili całe życie składki zdrowotne, a jak zachorują, to pora umierać!
Nie jest bynajmniej łaską, a obowiązkiem NFZ zapewnienia ubezpieczonym najlepszej opieki zdrowotnej, na poziomie odpowiadającym współczesnej wiedzy i nowoczesnej techniki medycznej – inkubatorów , USG, respiratorów, a nawet łóżek i rozkładanych foteli.
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 13:09. #
Anonim?Dorota? ..wklej to jeszcze z 20 razy
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 09:26. #
A może to jest znakomity czas na to aby raz na zawsze jasno określić zasady funkcjonowania fundacji w Polsce, nie tylko tej. Czy można zatrudniać członków rodziny? ( czy nie jest to nepotyzm jeżeli jak w tym przypadku fundacja tak hojnie korzysta z pomocy państwa?) Jakie pensje mogą otrzymywać pracownicy Fundacji? Czy Fundacja może zakupić siedzibę za 10 milionów czy za milion wystarczy? Czy Fundacja ma mieć na stanie Mercedesa, Range Rovera czy Skoda wystarczy? Takie podstawowe pytania.
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 13:16. #
Dokładnie
dodany przez Marta @ 27 stycznia 2025 o 18:11. #
To się nigdy nie wydarzy. Dlaczego przez 8 lat rządów PiS nie udało się im zrobić „porządku” z WOŚP, chociaż tak ją krytykowali?
Odpowiedź jest prosta – nie było to w niczym interesie. Zmiana przepisów obligująca fundację do większej przejrzystości uderzyłaby nie tylko w WOŚP. Większość fundacji działa podobnie, również te, które są blisko PiSu. Nikomu nie zależy, żeby prawda wyszła na jaw.
dodany przez Gog&Magog @ 27 stycznia 2025 o 18:31. #
Każda fundacja musi co roku rozliczyć się z każdej złotówki i opublikować wyniki finansowe
dodany przez Anonim @ 30 stycznia 2025 o 19:54. #
„inicjatywa, zapoczątkowana przez jednego człowieka dobrej woli, z czasem zmieniła się w ogólnonarodowy” wyścig w wybielaniu patocelebrytów i korporacji. Obóz rządzący zabiera gigantyczne pieniądze z służby zdrowia (ostatnio: 6 miliardów złotych). Ta “największa akcja charytatywna na świecie” zbiera równowartość 1-2 promila publicznych wydatków na ochronę zdrowia rocznie. Pod rozwagę :)
dodany przez kokosek @ 27 stycznia 2025 o 13:59. #
Szkoda że Katarzyna nie napisała jeszcze że ten człowiek dobrej woli wziął się znikąd. Przecież Jurek miał zakład rzemieślniczy z lampami i żeby tak od razu do Telewizji i to w tamtych czasach? Cud po prostu cud.
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 15:27. #
Nie wspomjnajac o ministrach wystawiających fanty na aukcjach WOŚP. Ministrach, czyli ludziach, których zadaniem jest takie zorganizowanie państwa, żeby nie były potrzebne zbiórki na sprzęt dla szpitali.
dodany przez Gog&Magog @ 27 stycznia 2025 o 18:33. #
A moje komentrze nie zostaną opublikowane, bo wzbudziłyby za dużo emocji i narobiły fermentu, tak? Wygodniej jest udawać celebrytkę-filantropkę niż być obywatelką odpowiedzialną za dobro wspólne.
dodany przez Katarzyna @ 27 stycznia 2025 o 14:33. #
Kasia, po co pozwalasz na taki hejt i propagandę w komentarzach na tym blogu. Weryfikuj te komentarze, bo coraz ciężej tu zaglądać do Ciebie, tyle tego wylewa się od partii szczującej ludzi przeciwko sobie (za pewne AI im intensywnie pomaga) i innych „naukowców” internetowych. :(
dodany przez Aneta @ 27 stycznia 2025 o 15:07. #
Aneta, a może przeczytaj swoje słowa myśląc, że napisał je ktoś o innych niż Twoje poglądach, pisząc o Tobie? Serio myślisz, że sama się elegancko wypowiadasz i nie hejtujesz?
dodany przez Kasia @ 29 stycznia 2025 o 13:31. #
Przyłączam się! Moje komentarze tez zostaly zablokowane. „Wolność slowa” tak jak lewica/komuniści ją rozumieją
dodany przez Anonim @ 27 stycznia 2025 o 20:25. #
Lewica to socjaldemokracja, a nie komuniści. Ograniczanie wolności słowa było przez ostatnie 8 lat domeną szczujni tvpis.
dodany przez Anonim @ 28 stycznia 2025 o 17:16. #
Lepiej nie gdakać, jeśli mało się wie.
dodany przez IIona @ 28 stycznia 2025 o 15:22. #
Pani Kasiu a czy mieści się Pani w głowie, że można nie ulegać ogólnonarodowej histerii?. Czy to jest możliwe aby z takim podejściem nie zostać zjedzonym, osadzonym ?
dodany przez Marta @ 28 stycznia 2025 o 15:49. #
Brawo WOŚP, brawo my wszyscy, którzy popieramy tę cudowną od 33 lat ideę! Jestem lekarzem i nie wyobrażam sobie żeby nie było sprzętu od WOŚP.
dodany przez Katarzyna @ 29 stycznia 2025 o 12:33. #
No i to jest właśnie dramat i porażka naszego państwa na całej linii, jeśli lekarze nie wyobrażają sobie pracy w służbie zdrowia bez sprzętu ze zrzutek
dodany przez Gog&Magog @ 30 stycznia 2025 o 09:07. #
Piękne słowa <3
Miałam łzy w oczach jak czytałam.
dodany przez Natalia @ 29 stycznia 2025 o 14:40. #
Serio???
To jakty sobie radzisz z problemami skoro takie teksty wywołują w tobie łzy
dodany przez JOANNA @ 31 stycznia 2025 o 17:42. #
Katarzyno rzuć tego bloga i idź do polityki. Ostatnio coś Ci bliżej do niej….
dodany przez Zuzia @ 29 stycznia 2025 o 20:43. #
uważaj czego sobie życzysz :D
dodany przez Anonim @ 30 stycznia 2025 o 10:38. #
Skóra zapewniała, że nigdy do.polityki wtrącać się nie będzie, to niech tak zrobi w końcu….
dodany przez Ania @ 30 stycznia 2025 o 21:11. #
WOŚP to nie polityka tylko niesamowita akcja dobrej woli w służbie zdrowia i ratowania życia Zwłaszcza, gdy system jest niewydolny, co widzimy od lat
Nie łączcie jej z polityką
Przykre, że ostatnio nawet dzieci krzyczą, że nie będą wspierać, bo rodzice są 'anty’ A tak wiele dobra i możliwości stworzono właśnie dzięki tej zbiórce
dodany przez Joanna @ 31 stycznia 2025 o 09:59. #
Kto laczy, to łączy….nawet Owsiak
dodany przez Monia @ 31 stycznia 2025 o 18:06. #
Czemu krytyczne ale kulturalne komentarze są blokowane na tym blogu?
dodany przez Anonim @ 31 stycznia 2025 o 12:22. #